Alla inlägg under november 2016

Av Bengt-Olof Lindbergh - 30 november 2016 04:49



jag är fast, i mörkret

jag håller fast, modet

jag håller fast, väderstrecken


fem lager kläder

stjärnor och ljus

stjärnor och ljus


ljus

ljus

ljus


jag ser bergen

jag går åt väster

jag hittar, vardagen


Av Bengt-Olof Lindbergh - 29 november 2016 20:50


Innan ljuset

var mitt inre

mest svarta berg

och lite grönska.


Efter ljuset

blev mitt inre

som ett fält, med lysande

fjällblommor

och svarta berg, på avstånd.


Ljuset, varade några sekunder.

Eller så drömde jag.

Eller så fick jag nog, av mitt gamla liv.

Eller så fick Gud nog, av att se mig, fara vilse.

Eller så blev det, kemisk balans, i min hjärna.

Eller så vann: det goda, över det onda.


Bengt-Olof Lindbergh

2006 och 2016



Av Bengt-Olof Lindbergh - 27 november 2016 21:31



jag säljer min

arbetskraft

på nätterna

två nätter krävs, för hyran

två nätter krävs, för maten

två nätter krävs, för nöjen

två nätter krävs, för framtiden

två nätter krävs, för räkningar


Bengt-Olof Lindbergh

2012 och 2016

Ovido - Quiz & Flashcards