Alla inlägg under januari 2017

Av Bengt-Olof Lindbergh - 31 januari 2017 20:18

ut ur min näsa
drog jag
en stor svart rot


smack
sa det i mitt huvud
när hjärnan fyllde igen
den plats som roten haft


Ännu idag
kan jag inte förstå
hur den fick plats
i mitt huvud

Av Bengt-Olof Lindbergh - 24 januari 2017 22:14

med hjäp av
sprit och piller
klarade jag resan.
tack sprit!
tack piller!
tack livet!

Av Bengt-Olof Lindbergh - 18 januari 2017 12:26


Väte, syre, kol

kväve, svavel, kalcium

fosfor, järn, zink

natrium, kalium, magnesium

klorid, jod, svavel

selen, flour, kobolt

koppar, krom, mangan

och molybden.

Det är jag

Det är du

Av Bengt-Olof Lindbergh - 16 januari 2017 10:41


på varje skola
finns en grupp
utsorterade elever


de utsorterade
är en marknad
för försäljare
av kemiska drömmar


de utsorterade
är en marknad
där småligister
värvar arbetskraft

Av Bengt-Olof Lindbergh - 15 januari 2017 18:48

Hej! jag heter Erik.
Jag bor i den rika världen.
Jag är här och letar
efter mig själv
Jag har råd och tid
att ha, existentiell ångest.

 
Av Bengt-Olof Lindbergh - 15 januari 2017 18:02

Höstvintermorgon
ska jag köpa dagen?
ska jag fånga dagen?

ska jag ha dagen i min hand?

 

Ovido - Quiz & Flashcards